Associations between the use of communication technologies in parent-youth interactions and youth outcomes: A systematic review

Faculté de psychologie

Profiles of temporal order memory abilities in Down syndrome, Williams syndrome and typical development - It’s about time.

Faculté de psychologie

Exploring memory in different worlds

Faculté de psychologie

The current challenge in attentional-control research: Establishing reliable and valid measures

Faculté de psychologie

Lost in thought: Investigating the impact of mind-wandering on pupillary responses in recognition memory

Faculté de psychologie

Boredom and self-control as guiding signals for goal-directed behaviour

Faculté de psychologie

Tracking visual images in healthy aging

Faculté de psychologie

The role of irrational beliefs on perception, cognition, and media use

Faculté de psychologie

Affective and cognitive functioning in relation to food intake

Faculté de psychologie

The impact of mind-wandering on the precision of episodic memory

Faculté de psychologie

Exploring the link between emotion and eating

Faculté de psychologie

Caractérisation des modules en ligne au niveau tertiaire favorisant les interactions et les apprentissages

Faculté de psychologie

L’utilité de la réalité virtuelle dans l’enseignement des sciences naturelles

Faculté de psychologie

Creativity: Links to personality, perception and brain mechanisms

Faculté de psychologie

Drawing as an encoding tool to enhance episodic memory of elderly people

Faculté de psychologie

Preschool children’s learning from 3D virtual reality: Investigating the educational impact of the 21st century fairy tales

Faculté de psychologie

L’école de demain

Faculté de psychologie

Les processus socio-émotionnels chez des individus présentant un trouble du développement (SOEMO)

Faculté de psychologie

Using virtual reality to investigate access, fidelity, and vividness of visual mental representations

Faculté de psychologie

What makes a Screencast successful?

Faculté de psychologie

The role of motives on emotional processing

Faculté de psychologie

Mécanismes de la récompense alimentaire chez des patients souffrant d’obésité

Faculté de psychologie

Jeux de société sur les compétences émotionnelles : promouvoir les émotions positives et les compétences de régulation des émotions chez les adolescents-es

Faculté de psychologie

When is the use of tablets useful?

Faculté de psychologie

L’impact de formations intermodales sur les capacités cognitives de personnes avec handicap

Faculté de psychologie

Liens entre activité cérébrale (EEG) et capacités cognitives

Faculté de psychologie

Numerical Cognition

Faculté de psychologie

EATMINT

Faculté de psychologie

Jeu en réalité virtuelle : Mon premier jour d’école

Faculté de psychologie

How Families with Children with Special Educational Needs and Disabilities were coping with the COVID-19 pandemic: An International Study

Faculté de psychologie

Distance learning: Individual differences & distributed vs. massed learning

Faculté de psychologie

Cognitive capacity in the presence of a smartphone

Faculté de psychologie

Interaction of learning principles in acquiring a new second language

Faculté de psychologie

Profils de capacités spatiales dans le syndrome de Down et le syndrome de Williams

Faculté de psychologie

Interactions entre systèmes de mémoire dans le développement typique et dans les troubles neurodéveloppementaux

Faculté de psychologie

Learning through teaching: Educational applications of virtual reality

Faculté de psychologie

EMOVIZ

Faculté de psychologie