Associations between the use of communication technologies in parent-youth interactions and youth outcomes: A systematic review
Faculté de psychologie
Profiles of temporal order memory abilities in Down syndrome, Williams syndrome and typical development - It’s about time.
Faculté de psychologie
Exploring memory in different worlds
Faculté de psychologie
The current challenge in attentional-control research: Establishing reliable and valid measures
Faculté de psychologie
Lost in thought: Investigating the impact of mind-wandering on pupillary responses in recognition memory
Faculté de psychologie
Boredom and self-control as guiding signals for goal-directed behaviour
Faculté de psychologie
Tracking visual images in healthy aging
Faculté de psychologie
The role of irrational beliefs on perception, cognition, and media use
Faculté de psychologie
Affective and cognitive functioning in relation to food intake
Faculté de psychologie
The impact of mind-wandering on the precision of episodic memory
Faculté de psychologie
Exploring the link between emotion and eating
Faculté de psychologie
Caractérisation des modules en ligne au niveau tertiaire favorisant les interactions et les apprentissages
Faculté de psychologie
L’utilité de la réalité virtuelle dans l’enseignement des sciences naturelles
Faculté de psychologie
Creativity: Links to personality, perception and brain mechanisms
Faculté de psychologie
Drawing as an encoding tool to enhance episodic memory of elderly people
Faculté de psychologie
Preschool children’s learning from 3D virtual reality: Investigating the educational impact of the 21st century fairy tales
Faculté de psychologie
L’école de demain
Faculté de psychologie
Les processus socio-émotionnels chez des individus présentant un trouble du développement (SOEMO)
Faculté de psychologie
Using virtual reality to investigate access, fidelity, and vividness of visual mental representations
Faculté de psychologie
What makes a Screencast successful?
Faculté de psychologie
The role of motives on emotional processing
Faculté de psychologie
Mécanismes de la récompense alimentaire chez des patients souffrant d’obésité
Faculté de psychologie
Jeux de société sur les compétences émotionnelles : promouvoir les émotions positives et les compétences de régulation des émotions chez les adolescents-es
Faculté de psychologie
When is the use of tablets useful?
Faculté de psychologie
L’impact de formations intermodales sur les capacités cognitives de personnes avec handicap
Faculté de psychologie
Liens entre activité cérébrale (EEG) et capacités cognitives
Faculté de psychologie
Numerical Cognition
Faculté de psychologie
EATMINT
Faculté de psychologie
Jeu en réalité virtuelle : Mon premier jour d’école
Faculté de psychologie
How Families with Children with Special Educational Needs and Disabilities were coping with the COVID-19 pandemic: An International Study
Faculté de psychologie
Distance learning: Individual differences & distributed vs. massed learning
Faculté de psychologie
Cognitive capacity in the presence of a smartphone
Faculté de psychologie
Interaction of learning principles in acquiring a new second language
Faculté de psychologie
Profils de capacités spatiales dans le syndrome de Down et le syndrome de Williams
Faculté de psychologie
Interactions entre systèmes de mémoire dans le développement typique et dans les troubles neurodéveloppementaux
Faculté de psychologie
Learning through teaching: Educational applications of virtual reality
Faculté de psychologie
EMOVIZ
Faculté de psychologie