The intricate relations of humor in intergroup situations
B18.005 (Brig Campus)
Der Tag der Lehre der FernUni Schweiz bietet die Möglichkeit, sich unter Gleichgesinnten, mit Expertinnen und Experten sowie den akademischen und zentralen Diensten über Lehrpraktiken auszutauschen. Ziel ist es, eine vielfältige Lehrkultur an der FernUni Schweiz zu fördern.
Es werden Vorträge und Workshops von externen Experten/innen gehalten sowie Praxis- und Erfahrungsaustausche von Lehrpersonen der FernUni Schweiz angeboten.
Die zentralen Themen des Tages sind Fernunterrichtsevaluationen, künstliche Intelligenz und Videos im Unterricht.
Ab 09:30 Uhr | Empfang | |
10:00 Uhr | Begrüssung durch das Rektorat | |
10:15 Uhr | Configuring AI for learning. What students are doing and how we can support them. | Dr. Patrick Jermann, Center for Digital Education, EPFL (CH) |
11:00 Uhr | Workshops und Posters in den verschiedenen Stockwerken des Hochschulcampus | |
12:30 - 13:30 Uhr | Mittagessen im Hochschulcampus | |
13:30 Uhr | Walk the talk | |
14:10 Uhr | Workshops und Posters in den verschiedenen Stockwerken des Hochschulcampus Brig | |
15:30 Uhr | Expanding Digital Learning Spaces | Prof. Thomas Ryberg, Institute for Advanced Study in PBL, Universität Aalborg (DK) |
16:30 - 16:50 Uhr | Zusammenführung und offizieller Abschluss | |
17:00 Uhr | Informelle Gespräche und Apéro im Hochschulcampus |
Patrick Jermann is the director of the Center for Digital Education – EPFL. After studies in Geneva (TECFA) and Pittsburgh (LRDC) he joined EPFL in 2003 to coordinate eLearning projects and conduct research in the field of Computer Supported Collaborative Learning (CSCL). Since 2013 he is the director of the Center for Digital Education (CEDE) which produced 150 MOOCs and services the school's platforms for teaching and learning.
Abstract coming soon.
Thomas Ryberg is Professor of PBL and digital learning and director of Institute for Advanced Study in PBL at Aalborg University (IAS PBL). His primary research interests are within the fields of Networked Learning and Problem Based Learning (PBL). In particular, he is interested in how new media and technologies transform our ways of thinking about and designing for networked and hybrid learning.
In this presentation, we will look at the unique potentials of digital technologies to expand learning activities across four different types of learning spaces: individual learning spaces, group work, communities of interest, and finally open connections (networks). Through practical examples, I will highlight how we can design and evaluate learning activities that can strengthen students’ agency and opportunities for learning within these different spaces.
Der Fokus dieses Tages liegt auf dem gemeinsamen Austausch; daher ermutigen wir Sie zur Teilnahme vor Ort. Nichtsdestotrotz werden beide Vorträge aufgezeichnet und zu einem späteren Zeitpunkt zugänglich gemacht.
Die Anmeldung ist obligatorisch und die Plätze sind begrenzt. Diese Veranstaltung richtet sich an Lehrteams und Mitarbeitende der FernUni Schweiz.