• EDUDL+ · Apprentissage à distance · Évaluation des apprentissages · Outils et ressources · Recherche et développement · Enseignement à distance · UniDistance Suisse
  • Henrietta Carbonel

This document aims at explaining what is currently known about ChatGPT and its limitations, and to give advice on how to use it and react to it in your teaching and online exams. It offers some suggestions on new educational approaches related to the new situation and how to redesign assessments to ensure safe, fair and meaningful exams for our students.

As outlined in the document, these guidelines offer solutions based on current knowledge of Chat GPT, and are likely to evolve in response to new experiences and future developments of the application.

Download our "Teacher's guide to ChatGPT and remote assessments"

Autres articles

[Etudiants] Conseils techniques pour se préparer à un examen en ligne

Lire la suite

Développez vos compétences numériques dans votre enseignement

Lire la suite

Comment développer ses compétences numériques ?

Lire la suite

[Partage d’expérience] Genially

UniDistance Suisse Lire la suite

Tutoriel Microsoft Lens (application de scan)

UniDistance Suisse Lire la suite

[Conférence AUPTIC-2021] Evaluer en ligne, c’est possible !

UniDistance Suisse Lire la suite

[Conférence AUPTIC-2021] Un modèle pour scénariser les cours hybrides ou e-learning

UniDistance Suisse Lire la suite

[Conférence AUPTIC-2021] Concorde techno-pédagogique pour le développement d’une plateforme d’apprentissage individualisé

UniDistance Suisse Lire la suite

[Conférence AUPTIC-2021] La période Covid a-t-elle été marquée par des abandons massifs et un impact sur les notes ?

UniDistance Suisse Lire la suite

[Conférence AUPTIC-2021] Apprentissage et enseignement en bimodal simultané : perceptions des étudiants et des enseignants d’un espace interactionnel complexe

UniDistance Suisse Lire la suite